ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 2014-15

Οι βιωματικές δράσεις (project) που υλοποιούνται το σχολικό έτος 2014-15 είναι οι:

1. ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (Υπεύθυνος Καθηγητής: Μιχάλης Κουνελάκης, Πληροφορικός)

Περιγραφή: Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης ήταν να δημιουργήσουμε έναν ψηφιακό-διαδραστικό χάρτη της Κρήτης όπου θα παρουσιάζονται τα σημαντικότερα πολιτισμικά μνημεία του νησιού μας. Μέσα από τη διεργασία αυτή οι μαθητές μαθαίνουν α) να αναζητούν πληροφορίες (κείμενα-εικόνες με πολιτισμικό περιεχόμενο) β) να ερευνούν για την εγκυρότητα των πηγών γ) να ταξινομούν την πληροφορία δ) να αναπτύσσουν ομαδοσυνεργατικές δεξιότητες και τέλος ε) να εμπλουτίζουν το γνωστικό τους οπλοστάσιο με νέες διαδικτυακές μεθόδους μάθησης μέσω των εργαλείων που το διαδίκτυο τους παρέχει (Google maps).
Οι ομάδες μαθητών (τμήμα Α1) που εργάστηκαν αλλά και τα θέματα που αυτές επεξεργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου αυτού παρουσιάζονται εδώ. Ο σύνδεσμος για τον Χάρτη είναι εδώ.




2. ΑΝΑ-ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ (Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μέλπω Παπαδοπούλου, Μουσικός)

Περιγραφή: Βιωματική δράση Β4
Φέτος, το τμήμα Β4, στα πλαίσια των βιωματικών δράσεων, ασχολήθηκε  με το θέμα: “ανα-γνωρίζοντας τα μουσικά όργανα της συμφωνικής ορχήστρας”. Σύμφωνα με το θέμα αυτό διερευνήσαμε την σύνθεση της συμφωνικής ορχήστρας και ανακαλύψαμε ένα-ένα τα μουσικά όργανα που την αποτελούν, μέσα από εκτελέσεις έργων στο διαδίκτυο αλλά και τις πηγές βιβλιογραφίας. 

3. ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΙΑΝΟ (Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μέλπω Παπαδοπούλου, Μουσικός)
Περιγραφή: Βιωματική δράση Β5
Το τμήμα μας ανέλαβε φέτος το θέμα : “ας γνωρίσουμε το πιάνο”. Με αφορμή το πιάνο του σχολείου μας, μελετήσαμε  τα ιστορικά στοιχεία του πιάνου και των προγόνων του, την κατασκευή του, τους μεγάλους εκτελεστές κ.α. Επίσης πειραματιστήκαμε κάνοντας τα πρώτα βήματα στο πιάνο, μαθαίνοντας δηλαδή τις βασικές αρχές εκτέλεσης.

Δείτε το σχετικό video εδώ.

4. ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ (Υπεύθυνος Καθηγητής: Νίκος Ντουκάκης, Καλλιτεχνικών)
Περιγραφή: Βιωματική δράση Β1
Ο γενικός στόχος της βιωματικής δράσης ήταν, οι μαθητές, να γνωρίσουν τους μύθους, να καταλάβουν μέσα από έργα τέχνης την επιρροή των μύθων στον ευρωπαϊκό πολιτισμό και να εκτιμήσουν την πνευματική αξία τους και την διαχρονική σημασία τους.

Δείτε τη σχετική παρουσίαση εδώ.

5. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (Υπεύθυνος Καθηγητής: Νίκος Ντουκάκης, Καλλιτεχνικών)
Περιγραφή: Βιωματική δράση Β2

Δείτε τη σχετική παρουσίαση εδώ.

6. ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ (Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ιωάννα Καρδαμάκη, Φυσικής Αγωγής)
Περιγραφή: Βιωματική δράση Β3
Η φύση αποτελεί ένα βασικό και καθοριστικό παράγοντα ψυχική και πνευματική ζωή του ανθρώπου . Το έδαφος , το φως , οι κλιματολογικές συνθήκες διαμορφώνουν τη βιολογική υπόσταση του ανθρώπου και επιδρούν άμεσα στην υγεία.

Δείτε τη σχετική παρουσίαση εδώ.